Veilig aangekomen - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Lies Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Lies Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies

25 Juli 2015 | Roemenië, Cluj-Napoca

Vanochtend stapten we in het regenachtige Delft in de auto, onderweg naar het net zo regenachtige en iets minder winderige Eindhoven. In Eindhoven namen we het vliegtuig richting Cluj Napoca. Op een vastzittende draaideur, wat turbulentie en twee oudere dames die op onze plekken zaten en zelf niet wisten waar ze dan wel heen moesten na, verliep de vliegreis prima.
In Cluj Napoca aangekomen was het even zoeken naar de meneer van de huurauto, maar ook dit liep prima. Het verkeer hier werkt iets anders dan in Nederland, met dubbele stoplichten en kruispunten met soms 5 of meer verschillende afslagen. Het hotel zag er in het echt natuurlijk minder goed uit dan op de foto's maar nog steeds prima. Inmiddels was het etenstijd geworden en zochten we een restaurantje in de buurt op. Het was een gezellig restaurantje, de pizza's van de menukaart waren alleen niet meer te bestellen. Van de bediening was er 1 man die wel Engels sprak en ons dus wel kon helpen. Het eten was lekker, bij het bestellen van een toetje maakte de bediening eerst zelf een aantal foto's van de toetjes, waarschijnlijk omdat de meeste locals die op het terras zaten bier bestelden en dit dus iets was wat niet vaak voorkwam. Met een rekening van ongeveer 230 lei (52 euro) voor 5 personen heb ik denk ik nog nooit voor zo weinig geld gegeten inclusief drankjes.
Terug aangekomen in het hotel is het inmiddels half 11 en warm.

Slaap lekker!

• 26 Juli 2015 - 10:31

Oma:

Hé, wat leuk dat je al zo snel iets van je laat horen !
    Fijn dat jullie veilig zijn gearriveerd op de plaats van bestemming.
    De eerste indrukken zitten er dus op .Leuk om te lezen !
    Is er nog iets van slapen gekomen ?
    Ik zie uit naar je volgende reisverslag.
    Liefs van oma en groeten aan iedereen.

• 26 Juli 2015 - 11:53

Annet:

Hoi leuk om iedereen op deze manier op de hoogte te houden. Wij wensen jullie een fijne tijd daar. Geniet er van!! De groeten aan iedereen

• 26 Juli 2015 - 16:52

Van Der Caay:

Dag allemaal, fijn dat jullie goed zijn aangekomen, het weer was hier bar en boos. Vluchten werden geannuleerd op Schiphol, wegens de storm. Nu is het gelukkig weer rustig weer. We wensen jullie veel zegen op jullie werk. Groeten, Pap en mam.

• 27 Juli 2015 - 18:39

Anniepannie:

Klinkt allemaal prima! (Y) (Geen idee of dit een duimpje wordt. Wss niet). Anywayzz, haveee fun!! X

Tags: roemenie, cluj