Laatste dagen en de terugreis - Reisverslag uit Făgăraşu Nou, Roemenië van Lies Vreugdenhil - WaarBenJij.nu Laatste dagen en de terugreis - Reisverslag uit Făgăraşu Nou, Roemenië van Lies Vreugdenhil - WaarBenJij.nu

Laatste dagen en de terugreis

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies

04 Augustus 2015 | Roemenië, Făgăraşu Nou

Zelf gingen we na onze bijzondere ervaringen in Cluj nog door naar de Karpaten, Făgăraș, om nog twee daagjes van de bergen te genieten. Naar Făgăraș was het 4 uur rijden vanuit Cluj, met wisselend uitzicht van bergdorpjes en bergen. In Făgăraș hadden we een, in vergelijking met Cluj, heel luxe hotel. Het was dan ook wel even omschakelen van het vuilnisbelt leven naar het 'voorgerecht én hoofdgerecht'-leven. Wel was het fijn om even te kunnen relaxen na zo'n mentaal en fysieke intensieve week. De tweede dag in Făgăraș hebben we een deel van de Transfăgărășan gereden, volgens Top Gear (in 2009) de beste weg ter wereld. Het is een hele lange slingerweg door de bergen, met erg veel haarspeldbochten en een fantastisch uitzicht vanaf het hoogste punt. Tussen oktober en juni is de weg gesloten omdat er dan teveel gevaar is ivm sneeuw. De route loopt langs het kasteel van Dracula en een hele grote stuwdam (met een heel groot meer). Bovenaan de route aangekomen was het zo'n 15 graden kouden dan beneden. We hebben daar gepicknickt en hebben de terugweg weer aanvaard.
Vanochtend moesten we om 6 uur 's ochtends in de auto zitten, terug naar het vliegveld in Cluj, waar we om 12:40 lokale tijd weer in het vliegtuig zaten. Inmiddels ben ik (zijn wij) weer veilig thuis.

Bedankt voor het lezen!

• 27 Augustus 2015 - 21:29

Yolanda:

Hoi Lies en alle reisgenoten, fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! Leuk om jullie reisverslag te mogen lezen. Wat bijzonder dat jullie zo snel en open zijn ontvangen bij de Roma's. Jullie hebben nu waardevolle herinneringen voor de rest van je leven, mooi! Groetjes Yolanda